Carros de Foc (3 dies)

Barcelona

No vam fer tota la volta sencera. Hi tornarem
Si t'has plantejat fer aquesta currta, Fes-la

Tot va començar l’estiu de 1987, quan alguns guàrdies dels refugis de la zona, d’una manera espontània, van decidir donar la volta al Parc Nacional d’Aigües Tortes i Estany de Sant Maurici en un sol dia. Només pretenien fer una simple visita de cortesia als altres refugis. A aquesta primera visita van seguir altres i de la mateixa manera espontània, també va néixer el nom de Carros de Foc. Encara avui, després de tants anys, no sabem exactament el perquè d’aquest nom ni qui va ser l’inspirador.
Ruta: sortint del parking d'Espot direcció Colomers, El segon dia vam dormir a la Cabana de l'Estany Llong i el tercer dia vam tornar al parking passant per el Potarró d'Espot.

100% Recomanable, la millor experiència que he tingut mai en senderisme. També la més dura. Vaig estar a punt d'abandonar, però l'equip va remontar-me l'ànim i va ser possible.

Primer dia

Dia més llarg, Sortíem a les 10:00 del parking d'Espot, després d'haver comprat provisions a Tremp. Ens esperava l'aventura que tant esperàvem i haviem preparat. Inici espectacular, natura, riures, expectació. No sabíem encara que ens esperava. Començavem a compartir experiències i a conèixer el terreny.
Va ser l'únic dia que ens va ploure. A estones ens haviem de tapar amb impermeables.
Al migdia erem al Refugi d'Amitges, i a la tarda, entre les 6 i les 7 arribavem al Refugi de Colomers. Cansats i entre foscor, ens vam posar a dormir. El sopar posterior es va allargar fins passada mitja nit, Teniem gana, menjar i beure. Vam fer una festa de collons amb pare nostre inclós.

Segon dia

Dia més dur. El primer tram va ser assequible, de Colomers a Ventosa i Clavell. Vam descansar i agafar força per fer el tram més dur. Calia pujar fins al proper collet, de uns 2.600-2.700 metres d'alçada per una baixant de pedres. Sort d'en Bernat que anava buscant les fites que marcaven el camí. Grimpant pedres amunt, Passar pel collet va ser com pujar l'Everest!
Ara, personalment, el pitjor per mi va ser la baixada fins a la cabana de l'Estany Llong. Una baixada en poques hores de més de 1000m de desnivell. Amb els peus fets caldo, amb ferides i amb una hipoglucemia que vaig salvar gràcies a un superenergy concentrat d'en Bernat. D'aquests que es pren el @KillianJornet

Passat Ventosa i Clavell

Collet

Tercer dia

La Recompensa. La nit anterior jo no podia més, volia abandonar i agafar un taxi... Ara, l'equip va motivar-me, érem un i ho fariem, acabaríem la nostra ruta. Voliem fer el tomb en un principi, però era massa exagerat, en un dia no podiem acabar la volta i tornar a Barcelona com si res. Així que vam tallar per la metiat el recorregut i vam passar per el Potarró d'Espot
La ruta, que al principi no era la que haviem pensat, es va convertir en la millor recompensa de totes. Haviem vist llacs, llocs preciosos, montanyes "inhumanes", la natura al 100%. Ara bé, les vistes des de el Potarró, aquella sortida del sol, i veure l'estany de Sant Maurici a vista d'ocell, és impagable.
Aquí us deixo algunes fotos.

Potarró d'Espot

Ultim tram tornant cap al Parking

Personalment #CarrosdeFoc ha sigut un abans i un després en la meva relació amb la natura i amb la montanya. Fins ara estava acostumat a fer algun cim, alguna excursió per la natura d'un dia, al meu trekking per el Parc del Garraf... Però Carros de Foc, és la reina del Pirineu, crec que és la Ruta Mare del senderisme a Catalunya. Naturalesa respectada pràcticament a la totalitat, et sents lliure, et sents molt humà, rodejat de llibertat. Sense estrés, sense cotxes, sense cobertura, sense rellotges. Tu, el camí i res més.

Ha sigut una sort anar amb aquest equip, i penso tornar més d'un cop. Necessito tornar a sentir aquesta llibertat i tornar a #Realize la meva vida.

Toni

Escric per compartir les meves experiències personals sobre formació no formal i medicina. Sóc Trainer d'@IFMSA i #faigmedicina perquè no sabia que fer amb el meu temps lliure | Metge #2MIR16

Si tens un perquè, tens mil coms.