Respectes el teu espai?

Barcelona

"Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness that most frightens us. We ask ourselves, Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous? Actually, who are you not to be?"



Nota previa d'autor: M'atreveixo, a fer un resum/report del que va passar ahir a la tarda en la segona sessió del primer cicle del programa Activa el Teu Potencial. Un projecte que és un somni que vam tenir i ara estem fent realitat el grup organitzador. Abans de tot, gràcies a tots els participants. 
Recordo que la inscripció és gratuïta i els formadors no tenen cap remuneració econòmica per fer aquests tallers i que de moment no hem gastat cap euro per fer-ho realitat ^^ 

Aquesta formació l'han fet la Catuxa Maiz i la Marta Teller, antiga i actual coordinadores del grup de support a la formació de l'AECS.  Ambdues amb àmplia experiència Traineril. 

Primera Part: "Gremlin" Be Gentle

Perdona'm, vaig a dibuixar-te.

Després de parlar entre nosaltres, de preparar la sala, de fer check in per conéixer els participants que no repetien, hem començat amb unes instruccions clares. "poseu-vos en parelles, agafeu paper i boli i teniu un minut per dibuixar-vos un a l'altre". Automàticament ens hem posat a treballar. Si estàs llegint aquesta entrada i no has participat al Training, et recomano que facis un dibuix d'algú proper i li mostris o bé miris aquest vídeo





Ens hem intercanviat els dibuixos i a la sala de les paraules més sentides han sigut. "Ho sento, no sé dibuixar" o bé "Perdona'm m'ha sortit fatal"... 

Ara, lector, et pregunto. Si fosis un nen petit que li fes un dibuix als seus pares i els hi donéssis, demanaries perdó per el teu dibuix? Has sentit alguna veu interna teva dient que no pots amagar la teva mala habilitat dibuixant? Has sentit una veu dient que ho fas malament o no li agradarà a l'altre persona? I... és la mateixa veu que sents en el dia a dia quan poses en dubte que aconseguiràs un objectiu? 


"Gremlin"


El coneixies? Et presento al teu Gremlin. És aquesta veueta interna. Ara et pregunto, saps escoltar-lo? Com t'afecten les seves afirmacions?

El teu millor amic

"El teu millor amic està passant molt mala època. és eixerit, un tio socialbe, l'ànima del grup. Tenia novia, la Clara, però ara fa una setmana que ho han deixat. De fet, ella l'ha deixat a ell. 
El teu millor amic, està destrossat. No te ganes de sortir de casa. Vas a veure'l." 

Que li diries? Quina seria la teva actiud?



I... Quan tu estàs malament et diries el mateix? Quina és la teva actitud amb tu? Com et tractes? Fas per tu el mateix que faries per el teu millor amic? Ets el teu mateix millor amic també? O no.

Jo no tinc la resposta, al final de l'entrada deixaré una carta que ahir em vaig escriure a jo mateix. Després de respondrem a aquestes preguntes. Per què no proves de fer-ho? Pot ser de l'extensió que tu vulguis i després si vols pots llençar-la. T'animo a que ho facis. 


Segona part: "Assertivitat" Be Honest 

Meriexo els meus drets?

Hem agafat aire després d'un descans, amb paper i boli a la mà hem contestat 18 preguntes que teniem en folis boca avall al terra. Unes preguntes que convidaven a la reflexió personal sobre els drets assertius. Després d'uns 10 minuts personals responent-nos si respectàvem els nostres propis drets... Ens hem sentat per parelles i ens han donat 5 minuts per explicar a la persona que teníem al costat les nostres reflexions sobre el tema.
La pecularietat? Ha sigut un exercici d'escolta activa en el que el oient no podia articular paraula, només escoltar en aquest temps. Aquesta tècnica, fa que la persona que parla, aprofundeixi molt en les seves reflexions fins al punt que....  Personalment jo he acabat abraçant a la persona que m'explicava les seves reflexions. Ho necessitava.

Si ets a casa, et convido a llegir-te i pendre't 10 minuts pensant en aquests drets i si tu els compleixes. Tant bo és fer-ho com que no, cadascú és lliure de fer-los servir o no. I després et miris al mirall amb un cronòmetre de 5 minuts i et diguis a tu mateixa les reflexions amb les que has arribat. I si ho necessites, comenta aquí el que has pensat. Estaré encantat de respondre't. 

Gràcies a Alberto Soler per aquest recurs compartit amb una llicència de Creative Commons

Fes click en l'imatge per descarregar en PDF "los derechos asertivos" por Alberto Soler


Tercera part: "Ops!" Be Mindful

El regal



Havies vist aquest vídeo anteriorment? Que et desperta dins teu? Com reacciona primerament el nen? I en segon moment? Quina actitud té el gos? Quin canvi es produeix en el vídeo? 

Una part important del training d'avui ha sigut entendre que no som els únics al món que tenim preocupacions ni patiment. Patir, és natural i humà, però la idea és que no som els únics al món munidla, en tota la Terra i tot l'espai que passem per mals moments. Estar malament també és normal i gairebé totes les persones passen o han passat per mals moments a la seva vida. És quelcom natural en la història de cadascú. 

Pot sembla obví però en aquesta formació sobre autocompassió, cal remarcar-ho. Ja que n'és un dels pilars. Personalment, m'ha sobtat perquè s'ha produit un debat entre els participants molt enriquidor i interessant que hagués pogut allargar-se tota la nit. Tú que en penses?

Al final d'aquesta reflexió, hem comentat una mica la psicologia de la presa de decisions a través de la teoria PAN;



En el procés de presa de decisions el PARE és el que acostuma a senyalar "el que s'ha de fer" en castellà "DEBER". El NEN posa el gust, sent, intueix, crea, és "el que vol fer" en castellà "QUERER" i l'ADULT és qui raona, justifica les dades "el que convé fer"; CONVENIR. 
Pots fer servir aquest model per analitzar com acostuma a ser el teu estil de presa de decisions. És totalment Pare? Totalment Nen? Quin component de la teva personalitat acostuma a dominar en la decisió final? et pot ajudar a decidir amb més consciència en les pròximes situacions. 



Després del debat, vam estar d'acord en que una bona postura seria un equilibri. 

Meditació

Per acabar, hem fet una minisessió dirigida de relaxació per introduir-nos al Mindfunless que es podria traduir com atenció plena en el present. Aplicada a la meditació çes ima eoma que permet potenciar-nos a nosaltres mateixos, coneixe'ns millor i sobretot aprendre. Aquí teniu un vídeo de mostra per duur a terme aquestes tècniques a casa vostra

Dixit

Bé, i hem acabat amb les Cartes Dixit(r). Escollint la que ens inspirava una conclusió d'aquesta sessió i perquè no dir-ho un altre cop. Gràcies pera quest Training.  Tal i com us he dit abans us deixo la meva carta.

Toni,


Et perdono. Ara analitza el teu camí, les teves expectatives, el teu proposi i pren les decisions que et facin més feliç, et facin sentir més realitzat i et permetin fer realitat els teus somins.
Cuida't, quan millor estàs tu, millor estem els que t'estimem.
Gràcies per ser com ets.

T'estimo 


Aquest training el podem resumir amb l'etiqueta anglesa de "Self Compassion"
Si vols més informació pots llegir aquesta entrada en anglès del Blog de Crew.co que ens deixa aquest resum dels 3 principis


Toni

Escric per compartir les meves experiències personals sobre formació no formal i medicina. Sóc Trainer d'@IFMSA i #faigmedicina perquè no sabia que fer amb el meu temps lliure | Metge #2MIR16

Si tens un perquè, tens mil coms.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada